Písmo a Typografie – VOŠ 3. ročník – Interaktivní grafika

Stránka k předmětu Písmo a typografie pro 3. ročník na VOŠ Václava Hollara. Tyto úkoly jsou rámcové a je možné, že se váš aktuální úkol může lišit. Záleží na domluvě na hodině.

V prvním semestru přichází jeden z nejkomplexnějších úkolů celého studia a to je vizuální identita. Na hodině se všichni domluvíma na určeném klientovi a podle jeho současné vizuální prezentace určíme druh a množství aplikací. Po případně dohodě s klientem budeme pracovat s dostupnými daty (nevymýšlíme si tedy svůj obsah) Na jedné z počátečních hodin si také vyrobíme brief, což je prvotní zadání od klienta, které by mělo všechny srozumitelně informovat o důvodech, možnostech a cílech nového designu, stejně jako o cílové skupině a jejich vizuálních potřebách. Během semestru se zaměříme na tvorbu identity, loga, všech aplikací a nakonec i prezentaci klientovi (pokud bude ochoten přijet)

I. SEMESTR

Vizuální identita festivalu / akce / firmy

  • Vytvořte vizuální identitu na akci nebo pro firmu. Subjekt si vybereme všichni na společné první / druhé hodině. Představitele pak oslovíme s tím, jestli bychom mohli dostat podklady a jestli by měli zájem se podívat na výsledky na finální prezentaci
  • Na základě výberu zpracujete jako první fázi rešerši již existujících exemplářů podobného tématu nebo designu, který plánujete.Není nic hošího než když vyrobíte něco, co už existuje. Rešerši všichni odprezentují a vyberou z toho směr, kterým se chtějí ubírat
  • Po prezentaci se pustí do rozpracování nápadů. Je potřeba otestovat jestli nápad je nosný, jestli utáhne celou identitu a je možné ho propsat do všech částí vizuálu. Je vhodné mít více přístupů a nezsaknout se pouze na jedné cestě.
  • První nápady s pár aplikacemi se opět odprezentují a vybere se jeden, který stojí za to rozpracovat na celou identitu
  • Na konec je potřeba vyrobit všechny zadaní prvky identity a umístit je na jeden plakát A2, na druhý plakát A2 se umístí pouze jeden velký propagační plakát z identity.
  • Například pro festival filmu to může být: – Plakát/y, jingle, obálka brožury, ukázka vnitřku brožury, program, lístek a pár kusů merche (tričko, ponožky, kelímek)
  • Na poslední hodině je hromadná prezentace, ideálně s klientem, který přijede se na vaše návrhy podívat
  • Ukázky:
    • itsnicethat.com
    • identitydesigned.com
    • designboom.com
    • thedieline.com
    • bpando.org
    • awwwards.com
    • designspiration.com

II. SEMESTR

Písmo na webu – návrh UX malé apliakce

– vybereme téma malé aplikace, pro kterou vypracujete wireframe, mockup a otestujete jí na uživatelích
– aplikace na dobrou práci na UX FIGMA
– Zdroje:
Ondrej Ilincev

NEBO

Naprogramuje krátkou interaktivní animaci písma v programu processing p5.js
– program bude běžet v celém okně
– vstupem bude text a vybrané písmo (ideálně náhodně ze složky písem)
– text nebo písmena budou reagovat na vstup (klávesnice, myš, video, zvuk)
– Links:
p5.js tutorials