Písmo a Typografie – VOŠ 1. ročník – Interaktivní grafika

Stránka předmětu Písmo a typografie 2 pro Interaktivní Grafiku na VOŠ Václava Hollara. Tyto úkoly jsou rámcové a je možné, že se váš aktuální úkol může lišit. Záleží na domluvě na hodině.

I.SEMESTR

1. MotionType v AE:
– Vyrobte min. 30s animovaného příběhu s výraznou typografií (kinetic type).
– Celá třída se shodne na jednom tématu a rozdělí si všichni podsekce tohoto tématu
– V druhé hodině se na sdíleném prostoru vybere pro celý projekt písmo, barvy, ilustrační styl a předávací animace
– Každý si připraví rešerši a z ní vybere cca 5 motivů, které lze za sebe zpracovat
– Vytvoří z toho storyboard a podle něj pak animuje celý příběh
– Pracuje v AE, ideálně s kamerou ve 3D, která je namířená na plátno. Pak se dobře s kamerou manipuluje a přechází z motivu do motivu
– Každý na konci své animace použije předávací sekvenci tak, aby další mohl a tuto část navázat (je také možné si domluvit individuální předávací sekvence, třeba jiné barvy nebo jiný obsah snímku)
– pokud je to možné jeden člověk za skupiny videa spojí a ozvučí
– je to práce na cca 2 měsíce

2. Sazba Knihy
– Vytvořte zrcadlo hladké sazby knihy A5
– Obálka, signet, patitul, hlavní titul, textový blok, obsah a tiráž
– Kniha bude minimálně obsahovat tyto odstavcové styly: Nadpis, podnadpis, základní odstavcový styl, zo. bez odsazení, paginace
– Vyberte si knihu (nahrane na Teams) a celou ji nasázejte.
– Hlídejte si pravidla hladké sazby podle přednášky č.9 a 10
– Nejdřív vyrobíte zrcadlo s vhodně vybranými písmy, nasázíte celou knihu, ale pošlete to bez upravených parchantů. Ty uděláte až budete mít celou knihu naprosto v pořádku
– Deadline: Domluva v Teams, odevzdává se tiskové PDF.

– Ukázky:
Martin Pecina – bookdesign.eu
– Nejkrasnejsi ceska kniha – https://pamatniknarodnihopisemnictvi.cz/4499-2023/
European Design Awards – https://awards.europeandesign.org/finalists (vyberte kategorii 407)

II.SEMESTR

1. Vizuální identita festivalu / akce / firmy
– Vytvořte vizuální identitu na akci nebo pro firmu. Subjekt si vybereme všichni na společné první / druhé hodině. Představitele pak oslovíme s tím, jestli bychom mohli dostat podklady a jestli by měli zájem se podívat na výsledky na finální prezentaci
– Na základě výberu zpracujete jako první fázi rešerši již existujících exemplářů podobného tématu nebo designu, který plánujete.Není nic hošího než když vyrobíte něco, co už existuje. Rešerši všichni odprezentují a vyberou z toho směr, kterým se chtějí ubírat
– Po prezentaci se pustí do rozpracování nápadů. Je potřeba otestovat jestli nápad je nosný, jestli utáhne celou identitu a je možné ho propsat do všech částí vizuálu. Je vhodné mít více přístupů a nezsaknout se pouze na jedné cestě.
– První nápady s pár aplikacemi se opět odprezentují a vybere se jeden, který stojí za to rozpracovat na celou identitu
– Na konec je potřeba vyrobit všechny zadaní prvky identity a umístit je na jeden plakát A2, na druhý plakát A2 se umístí pouze jeden velký propagační plakát z identity.
– Například pro festival filmu to může být: – Plakát/y, jingle, obálka brožury, ukázka vnitřku brožury, program, lístek a pár kusů merche (tričko, ponožky, kelímek)
– Na poslední hodině je hromadná prezentace, ideálně s klientem, který přijede se na vaše návrhy podívat

– Ukázky
– itsnicethat.com
– identitydesigned.com
– designboom.com
– thedieline.com
– bpando.org
– awwwards.com
– designspiration.com